Για την μείωση των λεωφορείων μετά από απόφαση του ΟΣΕΘ

Σε δελτίο τύπου στις 23-3-2020 ο ΟΣΕΘ (Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης) ανακοίνωσε ότι -με βάση την απόφαση της κυβέρνησης για την απαγόρευση της κυκλοφορίας- αποφάσισε την προσωρινή αναστολή κατά 50% της κυκλοφορίας των λεωφορείων στις χρονικές ζώνες 10:00 με 15:00 και 18:00 με 24:00. Η απόφαση αυτή υποτίθεται διευκολύνει τους εργαζόμενους που μεταβαίνουν στις δουλειές τους, στα νοσοκομεία και άλλες υπηρεσίες. Καταρχήν η μείωση του 50% αφορά τα ήδη κυκλοφορούντα λεωφορεία -που είναι περίπου 200- δηλαδή είναι ήδη μειωμένα κατά 60% σε σχέση με τις ανάγκες του επιβατικού κοινού. Άρα μιλάμε για πραγματοποίηση δρομολογίων που αντιστοιχούν σε περίπου 100 λεωφορεία στις ζώνες 10:00 με 15:00 και 18:00 με 24:00. Μήπως ακόμη και τα περίπου 200 λεωφορεία που κυκλοφορούν το τελευταίο  διάστημα μπορούν να χαρακτηριστούν «εξυπηρέτηση» του επιβατικού κοινού από και προς την εργασία του;; Πόσο μάλλον τα 100 λεωφορεία που θεσπίζει τώρα η κυβέρνηση που σε καμία περίπτωση δεν καλύπτουν τις ανάγκες του επιβατικού κοινού , των εργαζόμενων που καθημερινά μετακινούνται από και προς την εργασία τους… Ποια είναι αυτή η στατιστική που λέει ότι από τις 10:00 και μετά ή από τις 18:00 μέχρι τις 24:00 κυκλοφορούν λίγοι εργαζόμενοι ή επιβάτες που έχουν ανάγκη να μετακινηθούν;; Πως είναι δυνατόν να απαγορεύονται οι συναθροίσεις άνω των 10 ατόμων ενώ μέσα στα λεωφορεία να είναι πολλαπλάσιοι οι επιβάτες;; Αντί δηλ. να πολλαπλασιάζονται τα δρομολόγια για να μην υπάρχει συγχρωτισμός, αυτά μειώνονται !!

Αυτοί που παίρνουν τέτοιες αποφάσεις φαίνεται ότι:

  1. Δεν χρησιμοποιούν λεωφορεία τις καθημερινές ημέρες και ειδικά το απόγευμα που επιστρέφει ο κόσμος από τη δουλειά
  2. Δεν αντιλαμβάνονται ότι αυτές οι αποφάσεις οδηγούν ακριβώς στα αντίθετα αποτελέσματα

Το πρόσφατο παράδειγμα με τον συνάδελφο της γραμμής του αεροδρομίου που μπήκε σε προληπτική καραντίνα δεν δίδαξε τίποτα όλους αυτούς που παίρνουν αποφάσεις;;

Τόσο οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ όσο και το επιβατικό κοινό χρειάζεται τώρα να διεκδικήσουν:

  •  Στα λεωφορεία να λαμβάνονται υπόψη τα μέτρα που καθορίζουν οι επίσημες ανακοινώσεις του ΕΟΔΥ καθώς και οι αποστάσεις ανά άτομο, όπως αυτές ορίζονται από το υπουργείο Υγείας, και να καθοριστεί ο αριθμός επιβατών ανά όχημα   κατ’ αντιστοιχία αυτών που έχουν οριστεί για τα καταστήματα που παραμένουν σε λειτουργία.
  • Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, οδηγών και τεχνιτών.
  • Μείωση του εργάσιμου χρόνου
  • Πύκνωση των δρομολογίων σε γραμμές και ώρες αιχμής που υπάρχει συνωστισμός.
  • Παροχή μέτρων ατομικής προστασίας (γάντια, μάσκες, αντισηπτικά υγρά) σε κάθε εργαζόμενο με ευθύνη του ΟΑΣΘ
  • Να δημιουργηθεί καμπίνα για την προστασία του οδηγού από τη διασπορά του ιού.
  • Απολύμανση των οχημάτων και των εγκαταστάσεων σε καθημερινή βάση