Όλο αυτό το διάστημα που πέρασε η κυβέρνηση αξιοποίησε τις συνθήκες που δημιούργησε η πανδημία, την απαγόρευσης της κυκλοφορίας κλπ. για να προχωρήσει σε νομοθετικές παρεμβάσεις (κυρίως με πράξεις νομοθετικού περιεχομένου κλπ.) χτυπώντας περαιτέρω τα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων.
Η διοίκηση του ΟΑΣΘ ακολουθώντας το δρόμο που χάραξε η κυβέρνηση ήδη προχώρησε σε μειώσεις μισθών ενός μικρού αριθμού εργαζομένων ενώ έχει διαμηνύσει ότι το επόμενο διάστημα θα προχωρήσει σε μείωση των μισθών και στους υπόλοιπους 2100 περίπου εργαζόμενους του Οργανισμού.
Η κατάσταση στη συγκοινωνία παραμένει τραγική με τα περίπου 200 λεωφορεία που κυκλοφορεί ο ΟΑΣΘ.
Τις επόμενες μέρες -από ότι συζητείται- θα υπάρξει άρση της απαγόρευσης της κυκλοφορίας.
Είναι λογικό κάποιος κόσμος είτε από ανάγκη, είτε επειδή είναι υποχρεωμένος λόγο εργασίας, να αρχίσει ξανά να χρησιμοποιεί τα ΜΜΜ.
Αυτός ο κόσμος θα στριμωχτεί στα λιγοστά λεωφορεία του ΟΑΣΘ με κίνδυνο να μετατραπούν τα λεωφορεία –όχι ότι σήμερα δεν είναι- σε εστίες διασποράς του ιού και με ότι αυτό συνεπάγεται γιατί η άρση της απαγόρευσης της κυκλοφορίας δεν σημαίνει και άρση της καραντίνας!
Πρόσφατα σε συνέντευξη σε τηλεοπτικό σταθμό ο υπουργός μεταφορών προσπάθησε να αποποιηθεί των ευθηνών του υπουργείου και της κυβέρνησης για τα χάλια των συγκοινωνιακών φορέων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη μιλώντας για «ατομική ευθύνη» των επιβατών.
Η ευθύνη για την όλη κατάσταση είναι καθαρά κυβερνητική (και της σημερινής κυβέρνησης της ΝΔ αλλά και της προηγούμενης του ΣΥΡΙΖΑ) καθώς μειώθηκαν τα δρομολόγια, απαξιώθηκαν περαιτέρω οι συγκοινωνιακοί φορείς καθώς οι ελλείψεις σε αναλώσιμα, ανταλλακτικά και προσωπικό καθήλωσαν τα συγκοινωνιακά μέσα.
Σε αυτές τις συνθήκες πανδημίας τα μέσα ατομικής προστασίας που είναι υποχρεωμένες οι εταιρίες να παρέχουν στους εργαζόμενους τους είναι από ελάχιστα έως μηδαμινά.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι στον ΟΑΣΘ τα αντισηπτικά τα αγοράζει το σωματείο των εργαζομένων!!
Ο ΟΑΣΘ και το υπουργείο θα έπρεπε να επικεντρωθούν στα θέματα της ανάταξης της συγκοινωνίας και της προστασίας της υγείας και της ασφάλειας επιβατών και εργαζομένων ωστόσο τις προηγούμενες εβδομάδες και ενώ οι εργαζόμενοι τεχνίτες μπορούσαν να ανατάξουν και να θέσουν άμεσα σε κυκλοφορία 20 με 30 λεωφορεία με κόστος περίπου 20.000 ευρώ, η διοίκηση του ΟΑΣΘ διέθεσε 1.500 ευρώ για ανταλλακτικά !!!
Είναι η περίοδος που πρέπει το έγκλημα του ξεπουλήματος της συγκοινωνίας στους ιδιώτες του ΚΤΕΛ πρέπει να προχωρήσει παραπέρα…..
Οι πράξεις της διοίκησης του ΟΑΣΘ και του υπουργείου δείχνουν ότι το κύριο που τους ενδιαφέρει είναι οι μειώσεις των μισθών των εργαζομένων δηλ. αυτών που εργάζονται στην «πρώτη γραμμή» μαζί με τόσους άλλους συναδέλφους τους από άλλους χώρους εργασίας (υγειονομικοί, εργαζόμενοι σε σουπερ μάρκετ, διανομείς κλπ).
Ως εργαζόμενοι που δουλεύουμε σε πολύ επικίνδυνες συνθήκες απαιτούμε:
- Κάτω τα ξερά σας από τους μισθούς μας
- Ειδικό έκτακτο επίδομα για όλους τους εργαζόμενους που εργάζονται σε συνθήκες πανδημίας
- Άμεση προμήθεια ανταλλακτικών για την επισκευή και ένταξη στην κυκλοφορία περισσότερων οχημάτων
- Να σταματήσει το ξεπούλημα των λεωφορειακών γραμμών και η κρατική επιδότηση στους ιδιώτες του ΚΤΕΛ
- Τήρηση των όρων της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας και υπογραφή νέας με αυξήσεις μισθών
- Αγορά και διάθεση από τον Οργανισμό Μέτρων Ατομικής Προστασίας (μάσκες, γάντια, αντισηπτικά) και απολυμάνσεις στους χώρους αναμονής και στα λεωφορεία από πιστοποιημένα συνεργεία
- Αντικατάσταση των πεπαλαιωμένων λεωφορείων με καινούργιων
- Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού
Την Τρίτη 28-4-2020 στις 10:00 π.μ. μπροστά στα γραφεία του ΟΑΣΘ
–τηρώντας και τα σχετικά μέτρα ασφάλειας- η Επιτροπή Αγώνα Εργαζομένων ΟΑΣΘ θα συμμετέχει στην ΗΜΕΡΑ ΔΡΑΣΗΣ που έχουν προκηρύξει εκατοντάδες σωματεία και συνδικάτα της χώρας, στους κλάδους και τους χώρους δουλειάς για την ανάδειξη των οξυμένων προβλημάτων που αντιμετωπίζουμε σήμερα οι εργαζόμενοι, με αφορμή την επιδημία του κορονοϊού.